SQ #31: Dicintai Allah SWT

بِسۡـــــــــمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

dicintai AllahSWT .

Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah ﷺ telah bersabda: “Sesungguhnya Allah سبحانه وتعالى berfirman:

“Sesiapa yang memusuhi waliKu (orang yang setia padaKu), maka sesungguhnya Aku isytiharkan perang terhadapnya. Tidak ada satu perbuatan ‘taqarrub’ (mendekatkan diri / beramal) kepadaKu oleh hambaKu yang lebih Aku cintai selain daripada ia menunaikan semua yang Aku fardhukan ke atasnya. Dan hendaklah hambaKu sentiasa bertaqarrub kepadaKu dengan ‘nawafil’ (ibadat sunat) sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya; Maka Aku (menjadikan) pendengarannya yang dengannya dia mendengar, penglihatannya yang dengannya dia melihat, tangannya yang dengannya dia bertindak dan kakinya yang dengannya dia berjalan. Dan sekiranya ia meminta kepadaKu, nescaya Aku berikan kepadanya dan sekiranya ia memohon perlindungan kepadaKu, nescaya Aku lindunginya. Aku tidak ragu daripada sesuatu yang Aku lakukan sepertimana Aku ragu (hendak mengambil) nyawa hambaku yang mukmin, di mana dia membenci maut sedang Aku tidak suka menyakitinya.” – [Hadis Qudsi Riwayat Al-Bukhari]

.

وَالسَّلاَمْ

.

Posted by; shafiqolbu

.

.

Leave a Reply

