Khasiat Bismillah 20

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

.

Ayat ‘Bismillah Dua Puluh’ ini amat besar kelebihannya, terutama untuk kebahagiaan di dunia dan akhirat. Maka hendaklah dibaca ‘Bismillah 20’ setiap hari dan malamnya.

.

1.  Sesiapa membaca ‘Bismillah Dua Puluh’ selepas solat fardhu Subuh seperti mendapat pahala mengerjakan haji dan memerdekakan hamba sahya.

.

2.  Bacalah satu kali setiap hari, jika tidak dapat, bacalah sebulan sekali atau sekurang-kurangnya bacalah setahun sekali. InsyaAllah akan :

.

  • Dibukakan pintu bahagia
  • Ditutupkan pintu derita
  • Terpelihara daripada mati terkejut
  • Terhindar daripada azab kubur
  • Selamat melalui titian sirat
  • Dilindungi daripada panas Padang Mahsyar.

.

.

Artikel Berkaitan:

.

1.  Bismillah 3  (Klik Di Sini)

2.  Bismillah 4  (Klik Di Sini)

3.  Bismillah 5  (Klik Di Sini)

4.  Bismillah 6  (Klik Di Sini)

5.  Bismillah 7  (Klik Di Sini)

6.  Bismillah 9  (Klik Di Sini)

.

.

والله أعلم بالصواب

Wallahu A’lam Bish Shawab

 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

.

وَالسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ اللهُ وَبَرَكَاتُه

.

Posted by; shafiqolbu

.

54 responses to this post.

  1. Posted by Rashidah Zack on 18/06/2012 at 7:36 am

    Tuan shafiqolbu,
    izinkan saya ambil n copy ayat2 dr dlm laman Tuan ini yea……Terima Kasih..!!

    Reply

    • اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Doakan dan hadiahkanlah pahala bacaan al-Fatihah kepada ana..

      Daripada Abu Darda’ RA bahawa dia mendengar Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya : “Tidaklah berdoa seorang muslim terhadap saudaranya secara ghaib (tanpa diketahui oleh saudaranya itu) melainkan akan berkatalah para malaikat, engkau juga beroleh yang seumpama dengannya.” (Riwayat Muslim).

      Reply

    • Posted by ZAINI on 24/04/2013 at 11:01 am

      MOHON IZIN UNTUK MENGAMALKAN SEMUA ILMU ALLAH SS.W.T DI BLOK INI..

      Reply

  2. Posted by Mulyadi on 27/07/2012 at 4:42 am

    Assalamu’alaikum wrwb..mohon izin mengamalkan semua amalan di blog ini,terimakasih

    Reply

    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Mulyadi hadiahkanlah bacaan al-Fatihah dan doakan agar ana sentiasa beroleh kesejahteraan berpanjangan dan keredhaanNya.

      Reply

  3. Posted by rashid rosman on 10/08/2012 at 10:45 am

    Assalamu’alaikum, mohon ijazah untuk amalan serta mengijazahkn dengan izan… terima kasih…

    Reply

    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Doa2kanlah juga pada ana..

      Reply

      • Posted by rashid rosman on 03/10/2012 at 4:02 pm

        Terima kasih…insyaallah untuk kebaikan dunia akhirat

  4. Asaamualaikum

    Tuan yang saya hormati,

    Saya panjangkan amal jariah di weblog tuan ini ke weblog doa ayat dan zikir, dengan izin Insyaalah.

    Samoga tuan menerima ganjarannya i dunia dan akhirat.

    Wasalam

    Reply

    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Aminn..semoga lebih ramai dapat manfaatnya…

      Jazaakallaahu Khair..

      Reply

  5. Posted by anna on 30/08/2012 at 10:04 pm

    assalammualaikum…

    yang ni takder erti..maknanya dalam bahasa melayu.. boleh bagi saya tak maknanya.. maafla saya memang tak pandai……..

    terima kasih banyak -banyak.. semoga bahagia dunia dan akhirat..

    Reply

    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      InsyaAllah akan diusahakan..tapi bukanlah dalam masa terdekat ini…

      Reply

  6. mohon kehalalan lahir batin dunia akhirat,,,, saya banyak copy dari weblog uztad,,,

    Reply

    • اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Berikanlah juga backlink / kredit pada Blog Shafiqolbu…

      Reply

  7. Posted by Azizan ahmad on 27/09/2012 at 4:51 pm

    Mohon halal dan izin bagi saya mengamalkanya. Terimakasih kerana memanjang doa doa ini kepada kami.

    Reply

    • اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Semoga Sdr.Azizan beristiqomah mengamalkannya. Jangan lupa mendoakan ana dan sahabat2 Muslim lain.

      Daripada Abu Darda’ RA bahawa dia mendengar Nabi Muhammad SAW bersabda: “Tidaklah berdoa seorang muslim terhadap saudaranya secara ghaib (tanpa diketahui oleh saudaranya itu) melainkan akan berkatalah para malaikat, engkau juga beroleh yang seumpama dengannya.” (Riwayat Muslim).

      Reply

  8. Posted by Nuur Ainni. on 17/10/2012 at 7:42 am

    Salam saudara..Mohon ijazah. Semoga saudara mendapat keberkatan di dunia dan akhirat.

    Reply

    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه
      Amiiin… Jazaakillaahu Khairan Katsiran.

      Reply

  9. Posted by siti on 17/10/2012 at 3:41 pm

    salam..mohon saya copy ayat- ayat di atas dan mengamalkannye ye ustaz..terima kasih..

    Reply

    • اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه

      Semoga beristiqomah dalam beramal… Berkongsi dan khabarkanlah juga pada sahabat2 lain mengenai Blog Shafiqolbu ini…

      Reply

  10. Posted by arieputra on 07/11/2012 at 8:19 am

    salam..mohon saya copy ayat- ayat di atas dan mengamalkannye ye ustaz..terima kasih..

    Reply

  11. Posted by nadra mohd yusoff on 13/11/2012 at 6:45 pm

    salam,
    saya ingin mohon nak amalkan. terima kasih ustaz

    Reply

  12. Posted by azha on 29/11/2012 at 9:26 pm

    sangat menarik…izinkan saya mengcopynya…syukran

    Reply

  13. Assalamualaikum Tuan!
    Saya mohon ijazah, amal dan copy
    Jazak Allahu Khairan Khatira
    Al Fatihah……………………..amin!!!
    Wassalamu.

    Reply

  14. Posted by raden sukmajati on 18/12/2012 at 5:48 am

    assalamu’ngalaikum…..saya mnta izin untk m’ngmlkn semua bismillahnya 3-20 maturnuwun…

    Reply

  15. Posted by nor faznita on 26/12/2012 at 4:19 pm

    assalamualaikum….saya minta izin utk mengamalkannya….saya telah pun mengetahui bismillillah 6 sahaja…semuga di permudahkan …

    Reply

  16. Assalamualikum ya ustaz..
    mohon saya copy ayat- ayat di atas dan mengamalkannye.. Muda2an kita semua mendapat keberkatan di dunia dan di akhirat… Amin..

    Reply

  17. Posted by ryi zl on 10/01/2013 at 11:55 pm

    assalamualaikum wr wb…minta diijazahkan…untuk saya mengamalkannya

    Reply

  18. Posted by Ramizan on 16/01/2013 at 6:31 pm

    Assalamualaikum wr wb, Ustaz , Mohon diijazahkan . untuk saya amalkan semua bismillahnya 3-20 . Semoga mendapat keberkatan untuk semua…. Amin. Terima Kasih

    Reply

  19. Posted by muhammad sallehuddin on 24/02/2013 at 5:40 pm

    assalamualaikom..,mohon diijazahkn.untuk saya amalkn…semoga semua mendapat mamfaat dari kalam Allah..amin

    Reply

  20. Posted by dhenok on 05/03/2013 at 6:47 pm

    assalamualaikum… mohon diijazahkan untuk diamalkan…terima kasih

    Reply

  21. Posted by WAN on 15/03/2013 at 10:25 pm

    SYUKUR JASAMU TETAP KUKENANG…AMIN

    Reply

  22. Posted by yakub on 04/05/2013 at 7:55 am

    minta ke izinan untuk mengamalkan bismillah in, semoga mendapat rahmat dari allah s.w.t

    Reply

  23. Posted by malik on 05/06/2013 at 10:40 am

    mohon untuk mengambil ilmu di sini untuk di amalkan..

    Reply

  24. Posted by yunus on 13/06/2013 at 8:18 am

    assalamualaikum wr. wb..
    mohon izin copy dan diamalkan doa-doa dalam blog ini, mudah2an uztad mendapat limpahan rahmat dan berkah dari Allah SWT. Aamiin..
    Terimakasih.

    Reply

  25. Posted by kak jah on 03/07/2013 at 10:37 am

    saya mohon untuk mengambil dan mengamalkannya… insyallah….. mudah-mudahan diberkati Allah dan terima kasih banyak2 memberi peluang ini pada pembaca-pembaca blog tuan…..dan tuan juga sentiasa dirahmati Nya amin……..

    Reply

  26. Posted by MOHD SYAMIL BIN ABDUL RAHMAN on 06/07/2013 at 4:38 am

    Terima kasih kerana wujudkan blog ini..bersyukur kepada ALLAH S.W.T..saya memohon agar setiap ayat atau setiap copy saya dihalalkan oleh tuan..moga ALLAH berkati tuan dan keluarga tuan..amin..

    Reply

  27. Posted by Hamba Allah on 18/07/2013 at 6:24 pm

    saya mohon print doa ini untuk diamalkan. terima kasih di atas perkongsian admin

    Reply

  28. Izinkan sy copy n share ayat2 dr laman tuan

    Reply

  29. Posted by mat ali on 24/07/2013 at 7:34 am

    Assalamu’alaikum
    Pohon izin copy untuk mem amalkan semua ilmu allah dlm laman tuan ..wasalam

    Reply

  30. Posted by asri othman on 24/07/2013 at 2:10 pm

    memohon dgn perkenal untuk amal ilmu ilmu yg ade di laman wed nie….

    Reply

  31. Posted by mat ali on 04/08/2013 at 9:08 am

    Salam mohon izin copy /amal

    Reply

  32. Posted by Hamba Allah on 10/08/2013 at 9:13 pm

    Assalamualaikum.. Mohon izin copy & print doa – doa d blog ini untuk diamalkan. Terima kasih

    Reply

  33. Posted by nurul on 06/10/2013 at 12:26 am

    salam..mohon izin untuk copy,print dan amal segala doa yang terdapat dalam blog ini..

    Reply

    • بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

      Semoga beristiqomah dalam beramal… Jangan lupa berikan juga kredit pada Blog Shafiqolbu…

      Reply

  34. Posted by Ramlly Bujang on 16/11/2013 at 7:17 pm

    Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh saya mohon copy dan mengamalkan ayat2 dr laman tuan ini. Terima kasih.

    Reply

  35. Salam Shafiqolbu. Mohon berkongsi ilmu di blog anda ini untuk panduan serta amalan. Semoga anda serta kedua ibu bapa dan keluarga anda sentiasa diberkati Allah dunia dan akhirat.

    Reply

  36. Posted by mdsyah on 28/07/2014 at 5:26 am

    al-fatihah…… tidak la aku pasti doa ku di terima….. izinkan aku menimba ilmu….

    seorang yg jahil dan hina ini.

    Reply

  37. Posted by ghazali on 31/07/2014 at 6:59 am

    salam. minta izin amalkan bismilah ini

    Reply

  38. Posted by mat joha on 30/09/2014 at 2:03 pm

    bismillahirohmanirrohim…assalamualaikum,izinkanlah saya yang daif ini mengamalkan bismillah ini…

    Reply

  39. Posted by hamba Allah on 04/06/2015 at 5:04 pm

    salamualaik tuan…saya memohon agar tuan beri keizinan utk saya mengamalkan bismillah ini…semoga Allah merahmati tuan

    Reply

  40. Posted by muchlis on 21/09/2015 at 1:17 pm

    assalamualikum…
    saya mohon kiranya diberi izin untuk mencoba mengamalkan semua do’a Bismillah ini.

    Reply

  41. Posted by zan on 22/03/2016 at 12:16 pm

    Assalammualaikum ust..mohon copy ilmu ni dll ya…smoga allah mmberkati n merahmati ust n family

    Reply

  42. Posted by Abdullah Zawawi Yusof on 19/06/2016 at 11:41 am

    Assalamualaikum wr wb, Ustaz Sjafiqolbu , saya mohon diijazahkan . untuk saya amalkan semua bismillahnya 3-20 dan yg lain2. Semoga mendapat keberkatan untuk semua…. Amin. Saya juga mohon izin untuk berkongsi ilmu di blog anda ini untuk panduan serta amalan. Semoga anda serta kedua ibu bapa dan keluarga anda sentiasa diberkati Allah dunia dan akhirat. Terima kasih.

    Reply

Leave a comment